Οδηγός για Kερδοφόρες Εκπτωτικές Προσφορές |
Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Βλέπουμε ότι πλέον η επιλογή των δαπανών γίνεται πολύ προσεκτικά και εξετάζονται αρκετές εναλλακτικές μέχρι να γίνει η τελική αγορά. Ακολουθώντας αυτήν την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, οι επιχειρήσεις πολλές φορές προχωρούν σε εκπτωτικές προσφορές, κατά βούληση και χωρίς τη μελέτη ειδικού. Όμως ποιος είναι ο σωστός τρόπος να γίνει η μείωση της τιμής; Από ποιο σημείο και μετά χάνει ή κερδίζει η επιχείρηση; Πώς μπορεί η εκπτωτική προσφορά να γυρίσει προς όφελος της επιχείρησης σε βάθος χρόνου; Kαταρχάς, το πρώτο βήμα στη δημιουργία μιας προσφοράς, είναι η διάρκεια της.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι, οι προωθητικές ενέργειες, σε μορφή εκπτωτικής προσφοράς λειτουργούν σαν “κράχτες” και στοχεύουν στο να φέρουν άμεσα, πολύ κόσμο στην επιχείρηση. Άρα όσο πιο σύντομη η διάρκεια τόσο πιο πολύ ενεργοποιείται το καταναλωτικό κοινό. Θυμηθείτε σλόγκαν του τύπου “σπεύσατε, προλαβαίνετε” κλπ. Αν ο καταναλωτής δει ότι έχει χρόνο μπροστά του στο να καταναλώσει την υπηρεσία, τότε θα το αναβάλλει λέγοντας “έχω χρόνο, δεν χάλασε κι ο κόσμος, θα πάω από αύριο”. Η αναβλητικότητα είναι μια χαμένη πώληση διότι μέχρι να έρθει ο καταναλωτής σ' εμάς μπορεί να έχει βγει μια ανταγωνιστικότερη προσφορά και να την προτιμήσει ή μπορεί απλά.. να το ξεχάσει! Ακόμα, έχει σημασία η περιοδικότητα των προσφορών. Εάν κάνετε πολύ συχνά εκπτωτικές προσφορές, θα εκπαιδεύσετε τον καταναλωτή σε μία λάθος συμπεριφορά. Θα τον εκπαιδεύσετε να περιμένει την επόμενη προσφορά για να κάνει την αγορά του. Παράδειγμα αυτού του φαινομένου είναι οι αλυσίδες καλλυντικών που κάνουν κάθε μήνα εκπτωτικές προσφορές (-25%) με αποτέλεσμα όταν δεν υπάρχει προσφορά οι πωλήσεις να είναι ακόμα πιο περιορισμένες. Επίσης, όταν οι αισθητικοί των πάγκων επικοινωνούν με τις πελάτισσες για να τις προσκαλέσουν στο κατάστημα για ένα νέο προϊόν ή για καμπίνα περιποίησης οι πελάτες να τονίζουν “ότι θα περιμένουν την έκπτωση για να έρθουν”. Άρα λοιπόν, χρειάζεται μέτρο! Για να γίνει μια επιτυχημένη εκπτωτική προσφορά, το δεύτερο βήμα, είναι να θέσετε τον στόχο σας.
Κάνοντας μια εκπτωτική προσφορά, οι επιχειρηματίες συνήθως στοχεύουν σ' ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα α) να βρουν νέους πελάτες β) να επιβραβεύσουν τους υπάρχοντες γ) να βγάλουν τζίρο “αστραπή” για να καλύψουν έξοδα του μήνα δ) να γνωρίσουν μια νέα υπηρεσία στους καταναλωτές ε) να ξεστοκάρουν κ.α. Δεν θα σας πω αν και τι είναι σωστό και τι λάθος καθώς σηκώνει πολύ κουβέντα, αφορά κάθε επιχείρηση ξεχωριστά και θα μπορούσε να είναι θέμα άλλου άρθρου. Τελικός στόχος σε κάθε περίπτωση, είναι ο πελάτης που θα αγοράσει την προσφορά μας να μείνει ως πελάτης στην επιχείρηση. Έτσι θα κερδίσετε σε βάθος χρόνου. Μην σκέφτεστε το τώρα, αλλά το αύριο! Η επιλογή του στόχου μας, μας προσδιορίζει το πώς θα κινηθούμε στο τρίτο βήμα. Το τρίτο βήμα, στη δημιουργία μιας εκπτωτικής προσφοράς, είναι να βγάλετε το ποσοστό της έκπτωσης.
Αφού λοιπόν, βγάλετε το ποσοστό έκπτωσης, το τέταρτο βήμα είναι να την επικοινωνήσετε.
Τέλος, το πέμπτο και τελευταίο βήμα, είναι να μετρήσετε την απόδοση την εκπτωτικής προσφοράς που θα κάνετε.
Κλείνοντας, θέλω να σας τονίσω ότι οι εκπτωτικές προσφορές δεν είναι πάντοτε η λύση. Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για μαζική εισροή πελατών και να μπορείτε να την εξυπηρετήσετε, αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό και προς τους νέους αλλά και προς του υπάρχοντες πελάτες σας. Σαφώς σήμερα οι καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι ως προς την τιμή αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι μεγάλες εκπτώσεις είναι και η λύση στην μείωση του τζίρου. Ίσως ένας επαναπροσδιορισμός της τιμολογιακής σας πολιτικής να είναι πιο αποδοτικός. Και πάλι, αυτό πρέπει να γίνει σωστά, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους για να βγείτε κερδισμένοι σε βάθος χρόνου. Ο τελικός στόχος σας, πρέπει να είναι ένας: να χτίσετε ένα δυνατό πελατολόγιο. Είναι πιο οικονομικό να διατηρήσετε υπάρχοντες πελάτες παρά να βρείτε νέους. Μια σωστή εκπτωτική προσφορά, θα σας κοστίσει: και στον τζίρο του μήνα και σε έξοδα επικοινωνίας της και, ναι, θα σας φέρει κόσμο. Το αποτέλεσμα της δουλειάς σας και της ποιότητας των υπηρεσιών που θα προσφέρετε είναι αυτά που θα μετατρέψουν τους νέους πελάτες, σε μόνιμους. Πηγή startup.gr |
Πλοηγηθείτε
CS-Cart Tips & Downloads
Μέλος Greca
Συνδεδεμένο Μέλος του
Ελληνικού Συνδέσμου
Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Αρθρα από το Blog
Στοχευμένα Newsletter
Αυξήστε τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος με στοχευμένα newsletters
Η χρήση των Newsletter για την προώθηση των προϊόντων του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι από τις πλέον δοκιμασμένες και αποτελεσματικές πρακτικές online marketing.
Ορισμένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα των newsletters σε eshop είναι