Μέσω του Everywhere Commerce, της ιδανικής μορφής πολυκαναλικής διανομής, φαίνεται ότι oι πελάτες δεν προσεγγίζονται πλέον μόνο από τα παραδοσιακά κανάλια διανομής, προκειμένου να παροτρυνθούν σε αγορές. Και αυτό, διότι ο πελάτης μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για το προϊόν οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε αυτός θέλει. Με την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση των έξυπνων κινητών συσκευών (smartphones), δίνεται στον χρήστη η δυνατότητα να πάρει οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τις τιμές τους.
Ο καταναλωτής πραγματοποιεί εύκολα τις αγορές του και συγκρίνει τις τιμές των διαφόρων καταστημάτων με διάφορες εφαρμογές εξαιρετικής χρηστικότητας. Με ποιόν τρόπο όμως μπορεί να έρθει σε επαφή ο πελάτης με το προϊόν; Την απάντηση αυτή τη δίνει η «επαυξημένη» πραγματικότητα (Augmented Reality ή AR), με την τεχνολογία της οποίας γεφυρώνεται αυτό το χάσμα. Το «κοίταγμα» μέσα από μια φορητή συσκευή (smartphone ή tablet) μετατρέπει το άμεσο περιβάλλον σε επιφάνεια εργασίας. Οι ψηφιακές πληροφορίες για χώρους και αντικείμενα, εισάγονται στο πραγματικό περιβάλλον, με τη μορφή κινούμενων εικόνων ή τρισδιάστατων απεικονίσεων.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε κάποιες έξυπνες εφαρμογές με τις οποίες ο καταναλωτής βιώνει την επαφή με το προϊόν μέσω μιας «εικονικής» πραγματικότητας:
Κοσμήματα Ο κοσμηματοπώλης Forevermark δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη, χρησιμοποιώντας ένα χαρτί το οποίο εκτυπώνει ο ίδιος, να μπορεί να δοκιμάσει μπροστά από την Web κάμερά του διαφορετικά κοσμήματα πάνω του.
Ρολόγια Ο κατασκευαστής ρολογιών Tissot σχεδίασε μια εφαρμογή «επαυξημένης» πραγματικότητας για τη νέα συλλογή τοτ «Τ-Touch”, με τη βοήθεια της οποίας ο χρήστης μπορεί να δοκιμάσει το ρολόι στο χέρι του. Για να χρησιμοποιήσει αυτή την εφαρμογή, ο πελάτης έχει ένα βραχιόλι από χαρτί, το οποίο χρησιμεύει ως δείκτης, και κρατά τον καρπό μπροστά από την οθόνη.
Αφού επιλέξει το επιθυμητό μοντέλο, το ρολόι εμφανίζεται σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη, μέσω μιας τρισδιάστατης τεχνολογίας, στον καρπό του χεριού του χρήστη.
Έπιπλα Μέσω της Augmented Reality εφαρμογής “Interior Designer” οι χρήστες μπορούν να φωτογραφίσουν τον χώρο τους και να πειραματιστούν τοποθετώντας σε αυτό, έπιπλα και εξοπλισμό δωματίου.
Ρουχισμός Ο γερμανικός κολοσσός Otto προσφέρει μια «εικονική» γκαρνταρόμπα στο διαδικτυακό του κατάστημα στο Facebook. Η εφαρμογή υπολογίζει τις διαστάσεις του σώματος μέσω μιας φωτογραφίας που πραγματοποιείται από την Web κάμερα του πελάτη. Σε αυτή εμφανίζονται τα ρούχα που επέλεξε ο πελάτης.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα πολυτελών ρούχων και αξεσουάρ NET-A-PORTER χρησιμοποίησε για το λανσάρισμα της νέας κολεξιόν του σχεδιαστή Karl Lagerfeld την εφαρμογή Augmented Reality. Οι βιτρίνες πέντε καταστημάτων ντύθηκαν με φωτογραφίες μοντέλων τα οποία φορούσαν τα ρούχα του συγκεκριμένου σχεδιαστή. Επιπλέον, ο χρήστης μπορούσε να λάβει βίντεο από την πασαρέλα του μοντέλου το οποίο φοράει το συγκεκριμένο ρούχο καθώς και περισσότερες πληροφορίες ξεχωριστά για το κάθε προϊόν. Ακόμη είχε τη δυνατότητα είτε να το αγοράσουν είτε και να συμμετάσχει σε διαγωνισμό. Όλα τα παραπάνω γίνονταν πραγματικότητα κάνοντας χρήση της εφαρμογής “Net-a-porter Karl fashion” μπροστά από το «ντυμένο» κατάστημα.
Αλυσίδα σούπερ μάρκετ Η αγγλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco δημιούργησε μια AR εφαρμογή μέσω της οποίας μπορεί ο πελάτης να λάβει «πάνω» στο χέρι του πληροφορίες για σαράντα προϊόντα.
Σίγουρα είμαστε ακόμα στην αρχή των εξελίξεων στη συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά το μέλλον της κρίνεται ιδιαίτερα συναρπαστικό. Η συμβουλευτική Gartner προβλέπει, ότι η παραπάνω τεχνολογία θα βρει μαζικά τον δρόμο της στην αγορά, σε περίπου τρία έως εφτά χρόνια από τώρα. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών ΑΒΙ Research ο τζίρος του κλάδου των κινητών εφαρμογών AR θα εκτιναχθεί από τα 87 εκατ. δολάρια (2011), στα τρία δισ. δολάρια μέχρι το 2016.
Οι εφαρμογές AR στο μέλλον θα προσφέρουν πλήθος νέων λύσεων στις καθημερινές αγορές του καταναλωτή στο Everywhere Commerce, οι οποίες με την σειρά τους, εφόσον είναι έξυπνες και χρηστικές, θα αυξήσουν την ποιότητα «βίωσης» αγοράς του καταναλωτή. Αυτό με τη σειρά του θα επιφέρει ευεργετικές αλλαγές στις πωλήσεις των (online) καταστημάτων, μιας και αυτές θα αυξηθούν καθώς και θα μειωθεί το ποσοστό επιστροφής των προϊόντων από δυσαρεστημένους χρήστες.
Πηγή Ευστάθιου Ιντζεϊδης, - neocommerce.gr |